Focus kwijt? 5 tips voor meer focus
26 juni 2021 
in Focus

Focus kwijt? 5 tips voor meer focus

Ben jij ook je focus kwijt en kan je wel wat hulp gebruiken? Met deze 5 tips voor meer focus ga jij onderzoeken welke focus tips jij kunt gebruiken om productiever aan de slag te gaan. Het belangrijkste advies wat ik je ga geven is: Leer focussen op JOUW manier.

Persoonlijke focus

Tips zijn een nuttige raadgeving, een wenk of hint waarmee iemand zijn voordeel kan doen. Tips zijn raadgevers, adviezen, aanbevelingen en aanwijzingen van mensen die zelf hebben ervaren dat het helpt om een groei door te maken. Wanneer je opzoek gaat naar tips om meer focus te creëren om je persoonlijke doelen te behalen, besef dan ook het volgende: focus is heel persoonlijk! Wat voor de ene persoon werkt en juist zorgt voor veel meer focus, werkt voor de ander misschien helemaal niet. Neem dan ook niet gelijk alle tips over, maar ga bij jezelf na wat werkt voor jou! Onderzoek jouw eigen unieke roadtrip om meer focus te vinden zodat ook jij je doelen kunt behalen! Probeer tips uit, kijk naar wat werkt én wat goed voelt voor jou en doe daar meer van. Voelt iets niet goed, of werkt het niet? Stop er dan mee en probeer een andere tip uit. Hieronder geef ik je 5 tips voor meer focus die jij kunt uitproberen naar jouw unieke roadtrip om je persoonlijke focus terug te vinden.

1. Motivatie

Wanneer je voor iets gemotiveerd bent, zul je merken dat het vinden van focus om de taak af te krijgen, je een stuk makkelijker afgaat dan dat je niet gemotiveerd bent. Ga opzoek naar de motivatie! Wat levert het je op wanneer je een bepaalde taak afkrijgt? Ga opzoek naar de voordelen, zie het gevolg voor je en ga aan de slag!

2. Plannen

Deel je tijd in! Alles hangt af van jouw eigen beslissing om ergens aan te beginnen en om ergens mee te stoppen. Focus is kiezen: wat doe ik wel, wat doe ik niet. Plan in wat je wel gaat doen én ga er dan met de volle 100% voor. Kies ervoor om een taak af te maken en doe het dan ook

3. Afleiding

Verwijder alle afleiding! Zorgt een niet opgeruimd bureau ervoor dat je je laat afleiden en niet kunt focussen op je taak? Ruim het op! Gaat je telefoon de hele tijd af door alle likes die je binnenkrijgt na die ene fantastische vakantiefoto die je hebt geplaatst? Zet die notificaties uit! Werk je met collega's? Geef aan dat je voor een bepaalde tijd niet bereikbaar bent. Beperk de afleiding en focus is het resultaat

4. Focus moet je trainen

Uit onderzoek is gebleken dat een men zich maar acht seconden onafgebroken kan richten op iets of iemand. In 2000 was dit nog 12 seconden. Het smartphonetijdperk heeft er in zestien jaar heel wat seconden van afgesnoept. Hoe zorg je er dan voor dat je je in het vervolg langer kan focussen? Train je focusspier! Je hersens zijn een grote spier en spieren kun je trainen. Stop met multitasking. Focus je op één ding en train dit. Wanneer je gewend bent om altijd te multitasken, zul je je niet ineens uren op één taak kunnen focussen. Maak met jezelf een afspraak dat je voor 30 minuten aan een taak werkt, zonder toe te geven aan afleidingen van buitenaf. Ga daarna even iets voor jezelf doen (door bijvoorbeeld te multitasken) en breidt het vervolgens langer uit door bijvoorbeeld 45 minuten aan een taak te werken.

5. Focus door meer slaap en betere voeding

Neem voldoende slaap voor voldoende focus, voed je lichaam met gezonde voeding en je bent al halverwege! Wanneer je onregelmatig slaapt en eet, gaat dit ten koste van je focus. Zorg goed voor jezelf door gezonde voedingsstoffen tot je te nemen en voldoende te slapen.

Heel veel succes met jou roadtrip om je persoonlijke focus weer terug te vinden. Heb jij nog een goede tip, advies of aanbeveling om meer focus te creëren? Geef dan een reactie! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs,

Naomi

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cursussen voor jou

Meer energie in 6 stappen

Wel of geen energie hebben maakt het verschil tussen doen en krijgen wat je wilt in het leven, of niet.
Met deze cursus geef jij jezelf een enorme boost zodat je weer gaat bruisen van de energie!

-5 kilo in 6 weken

Stop met diëten, start met genieten én afvallen! Ontdek de basis voor blijvende (eet)gedragsverandering in deze cursus van 6 weken. Niet je eetpatroon; jij verandert.

Voor altijd!

Stoppen met emotie eten

Wat zit er achter jouw eetdrang: maaghonger of hoofdhonger? Als honger niet je feitelijke probleem is, is eten nooit de oplossing. Ontdek hoe jij die onweerstaanbare eetdrang weerstaat.
arrow_drop_up arrow_drop_down